Misterul piramidelor… teorii si supozitii

Inca din cele mai vechi timpuri, piramidele au exercitat o deosebita fascinatie asupra oamenilor. Aceasta poate fi explicata atat prin dimensiunile lor impresionante, misterul care le inconjoara cat si prin tehnica impecabila a realizarii. Pana in prezent, constructia acestora ramane unul din cele mai controversate subiecte din istoria marilor constructii ale lumii. Colt McCoy – Texas Longhorns Desi au fost studiate si cercetate mii de ani, nici pana in momentul actual specialistii nu s-au pus de acord asupra unor detalii esentiale. Exista numeroase ipoteze argumentate stiintific despre modul in care acestea au fost construite. leviatan-design (4) Una dintre teorii este elaborata de un studiu franco-american care sustine ca piramidele construite in Egiptul Antic au fost facute din beton turnat si nu prin urcarea treptata a unor pietre deja formate. In acest studiu se arata ca cei care le construiau aveau materialele necesare dar si cunostintele aferente pentru a putea turna blocurile de beton ce stau la baza construirii piramidelor. Au mai existat astfel de teorii conform carora blocurile erau facute din beton. La sfarsitul anilor ‘70 chimistul francez Joseph Davidovits a fost primul care a venit cu aceasta idee, insa egiptologii vremii au respins-o. Istoricii si arheologii spun ca blocurile respective sunt facute din piatra cizelata, extrasa din cariere aflate in apropierea sitului arheologic. Dupa ce li se dadea forma necesara, aceste pietre erau duse pe rampe imense cu ajutorul armatelor de muncitori. Se presupune ca egiptenii foloseau chiar sisteme de scripeti pentru a muta mai usor blocurile de piatra grele de 2 tone, desi la acea vreme roata nu fusese inventata inca. Abia in anii recenti geologii au reusit sa faca distinctia dintre piatra de calcar naturala si cea facuta prin reconstruirea calcarului lichefiat. new balance uomo misure leviatan-design (3) Conform profesorului Gilles Hug al Agentiei Nationale Franceze de Cercetare Aerospatiala si a profesorului Michael Barsoum de la Universitatea Drexel din Philadelphia piramidele de la Giza sunt de doua tipuri. Un tip extras din carierele de piatra si altul facut de om. Profesorul Hug a declarat pentru revista stiintifica Science et Vie ca nu exista niciun dubiu, chimia fiind diferita in cazul celor doua tipuri de piatra. Cu ajutorul aparaturii avansate precum raze X, lanterne cu plasma si microscoape cu electroni s-a putut face comparatia mostrelor de la piramide cu mostre de la carierele Toura si Maadi. buty Asics Męskie Astfel, cercetatorii au putut detecta reactii chimice ce nu permit cristalizarea naturala, fapt neintalnit la pietrele extrase din cariera, dar perfect normal in cazul pietrelor folosite la nivelele superioare ale piramidelor. Cercetatorii sunt de acord si cu teoria Davidovits. Conform acesteia, calcarul a fost extras din zona de sud a platoului Giza, apoi dizolvat in bazine de apa special amenajate in apropierea Nilului. asics buty meskie gel sonoma Apoi, calcarul era amestecat cu cenusa si sare, apa se evapora si rezulta o mixtura ce era dusa la locul constructiei, pusa in forme de lemn pentru a se intari pret de cateva zile. Marshawn Lynch Seattle Seahawks Jersey Chiar si sceptici, precum profesorul Guy Demortier de la Universitatea Namur din Belgia, s-au convins, profesul Demortier efectuand singur experimente timp de 10 ani. sac a dos fjallraven kanken femme Si a ajuns la concluzia ca piramidele au fost facute folosind aceasta metoda a pietrelor din beton. Un alt indiciu ce vine in sustinerea acestei teorii este densitatea pe care aceste pietre o au. Ea este diferita, la baza pietrele fiind mai dense, iar spre varf acestea sunt mai putin dense si au bule de aer capturate in interior. In opozitie, cei ce contesta aceasta noua teorie sustin ca formele sunt prea diverse pentru a fi fost turnate, ca era nevoie de o cantitate foarte mare de cenusa si calcar pentru amestec. De asemenea, ei sustin ca egiptenii aveau suficiente reusurse umane pentru a muta din loc in loc pietrele necesare constructiei. leviatan-design Problema mutarii unor cantitati mari de piatra ramane, indiferent de metoda folosita. Exista o ilustratie din Dinastia a 12a a lui Djehutihotep ce arata 172 de oameni tragand o statuie imensa pe o sanie. Se estimeaza ca statuia cantarea 60 de tone, si se presupune ca 45 de muncitori ar fi necesari pentru a muta un bloc de piatra greu de 16300 kg sau 8 muncitori pentru a muta un bloc de piatra greu de 2750 kg. Dr. Parry sugereaza metoda rularii pietrelor folosind o masinarie de tip sanie, existand dovezi arheologice care sa sustina aceasta teorie. Canotte Denver Nuggets Desi egiptologii accepta aceasta metoda ca fiind viabila pentru pietrele grele de pana in 2,5 tone, acestia nu accepta varianta folosirii saniilor pentru blocurile mai grele de 15 tone ori de 70-80 tone. O alta problema este aceea a umpluturii dintre blocurile de piatra. Cu cat acestea erau mai mari, cu atat necesita mai multa umplutura deoarece nu puteau fi taiate precis din cauza marimii si din cauza uneltelor pe care egiptenii le aveau disponibile la acea vreme. New Balance 997.5 damskie Conform egiptologilor, a fost nevoie de cantitati enorme de lemn pentru a duce la bun sfarsit proiectele construirii piramidelor, mai toata tara fiind defrisata. Pentru a taia si cizela blocurile de piatra muncitorii foloseau unelte din cupru. Metoda ar fi fost destul de eficienta pentru pietrele de calcar ce este mai moale, dar in cazul pietrelor mai dure precum granitul sau bazaltul uneltele de cupru nu mai sunt eficiente. Pentru acestea din urma se foloseau metode foarte grele si putin eficiente precum taierea cu abrazivi de genul pietrei de quartz. Rampele folosite pentru transportarea blocurilor de piatra erau usor inclinate la inceputul proiectului, insa pentru stadiile mai avansate exista controverse intre egiptologi privind tehnicile folosite. Unii egiptologi sustin ca s-au folosit rampe cu inclinatii cat mai mici, liniare. Altii sustin teoria unor rampe mai abrupte in stil scara.

  • NIKE TANJUN
  • Si mai exista unii egiptologi care expun teoria rampelor in forma de spirala ce treceau prin toate cele patru laturi ale priamidelor. In oricare dintre teoriile folosirii rampelor acestea presupun un volum mai mare pentru rampe decat pentru piramide, astfel punandu-se problema ca pietrele de la nivelurile superioare au fost plasate folosind un sistem de parghii. In cazul Piramidei din Giza jumatatea superioara a acesteia reprezinta 12,5% din masa totala a piramidei, iar sfertul superior reprezinta 0,038% din masa totala a piramidei.

  • Canotte LeBron James
  • Masa rampei ce ar fi fost necesara pentru constructie este invers proportional masei materialelor de constructie, deci extinderea rampei la nivelurile superioare ar fi fost ineficienta din acest punct de vedere. Desi s-au realizat numeroase cercetari si studii de caz, nu s-a putut ajunge la un consens privind materialele folosite pentru constructia acestora, astfel incat misterul care inconjoara piramidele si, implicit disputa vor infierbanta in continuare spiritele in randul oamenilor de stiinta, dand nastere unor puternice controverse.

    Cele 7 Minuni ale Lumii Moderne desemnate de catre Societatea Americana a Inginerilor Civili

    Curiozitatea si tendinta de a cunoaste lumea inconjuratoare vine inca din Antichitate, cand elenii din Grecia Antica intocmeau ghiduri de calatorie pentru a face cunoscute destinatiile turistice din acea perioada. In anul 1997 Societatea Americana a Inginerilor Civili (ASCE) a stabilit o lista de sapte minuni ale lumii moderne, reprezentate de cele mai impresionante constructii civile ale secolului XX. Cele Sapte Minuni ale lumii antice reprezinta in continuare o fascinatie pentru oameni, chiar daca o parte din acestea nu au supravietuit timpului, au fost la vremea construirii lor adevarate minuni ingineresti, greu de construit din multe puncte de vedere. Acestea sunt: Piramidele din Gyseh Gradinile suspendate din Babylon Statuia lui Zeus din Olimp Colosul din Rhodos Templul lui Artemis din Ephesus Mausoleul lui Helicarnassus Farul din Alexandria Pentru desemnarea celor Sapte Minuni ale Lumii Moderne, Societatea a primit nominalizari de la societati de constructii civile si de la experti de peste tot din lume. Astfel Societatea a ajuns la un consens privind aceste Sapte Minuni. Acestea au fost analizate pe baza unor factori precum pioneratul designului si a constructiei, contributia catre umanitate si provocarile cu care constructorii s-au confruntat. Aceasta lista cuprinde constructii care impresioneaza si evoca dorinta timpurie a omului de a sfida natura si ceea ce se credea a fi imposibil. Pentru a fi eligibile, constructiile trebuie sa fie complet operationale. asics trail damskie Pentru secolul XXI Asia conduce topul, cele mai multe constructii nominalizate aflandu-se deja pe teritoriul acestui continent. Astfel, peste 50 de ani este posibil ca minunile lumii moderne sa includa urmatoarele:

    • Podul Akashi-Kaikyo

    leviatan-design (4) Acesta leaga orasul Kobe de Insula Awaji din Golful Osaka si are o deschidere de aproape 2000 metri.

    • Aeroportul International Kansai

    leviatan-design (3) Acest aeroport japonez se afla pe o insula artificiala creata la o distanta de 3 mile de tarm.

    • Turnurile Gemene Petronas

    leviatan-design (5) Una dintre cele mai inalte cladiri din lume ce se afla in Kuala Lumpur, cu o inaltime de 452 metri. Desemnate ca fiind Cele Sapte Minuni ale Lumii Moderne, ale secolului XX, sunt urmatoarele constructii:

    • Barajul Itaipu

    leviatan-design (6) Aflat pe fluviul Panama la granita dintre Brazilia si Paraguay, acest baraj lat de cinci mile a necesitat la fel de mult beton ca pentru construirea a cinci Baraje Hoover. buy albion gold Pentru a putea construi barajul a fost nevoie ca fluviul, al cincilea cel mai mare din lume, sa fie deviat de la cursul lui natural prin mutarea a 50 milioane de tone de pamant si piatra. asics gel quantum 180 donna S-a folosit suficient otel si fier pentru a construi 300 de turnuri Eiffel. De asemenea, impresionante sunt si generatoarele, acestea sunt 18 la numar si prin fiecare din acestea trec 160 de tone de apa pe secunda, generand 12,600 mega watti, suficient pentru a alimenta mai tot statul american California. In prezent, Itaipu aprovizioneaza 28% din necesarul de energie al sudului, sudestului si centru-vest al Braziliei si 72% din consumul total de energie al statului Paraguay.

    • Tunelul Canalului Manecii

    leviatan-design (7) Acest tunel lung de 31 de mile leaga Marea Britanie de Europa continentala si reprezinta o dorinta foarte veche de a crea o legatura terestra intre cele doua teritorii. Tunelul este compus din trei tuburi de beton cu o grosime de 1,5 metri si leaga Franta din localitatea Coquelles de Marea Britanie din localitatea Folkstone. Prin doua din cele trei tuburi trec trenuri, printre cele mai late construite vreodata; acestea au doua nivele sunt late de 4 metri si traverseaza tunelul cu o viteza de 160 km/h. Pasagerii se urca la bordul trenului in masinile personale ori in autobuze. Iar prin cel de-al treilea tub circula doar vehicule de urgente si de mentenanta. Canotte Chicago Bulls Acest tunel este o structura inteligenta intrucat exista pistoane de-a lungul acestuia ce dau drumul la presiunea acumulata datorita trenurilor ce circula cu viteze foarte mari. De asemenea, mai exista si o retea lunga tubulara de apa ce are rolul de a raci partile incinse de la frecare.

    • Turnul CN

    leviatan-design (8) Cea mai inalta structura nesustinuta din lume, Turnul CN se afla in Toronto si se ridica la o inaltime de 553,33 metri. De la terminarea sa in 1976 a fost cea mai inalta structura din lume timp de 34 de ani. S-a construit intr-un ritm foarte rapid de 5,4 metri pe zi. In timpul construirii turunului s-au folosit aparate optice speciale pentru a mentine pozitia sa verticala, si s-a reusit acest lucru, avand o eroare de doar 45 cm. Turnul a fost proiectat intr-un tunel de vant special si a fost construit pentru a rezista la rafale de pana la 420 km/h. Structura SkyPod de 7 etaje a fost construita in jurul bazei turnului ca o unitate intreaga si a fost urcata la inaltimea dorita ulterior. O pereche de contragreutati de 10 tone sunt atasate de catargul principal pentru a preveni balansarea exagerata. Un elicopter Sikorsky a atasat antena de deasupra la finalul lucrarilor. Semnale radio FM sunt transmise de la baza antenei iar semnale de televiziune sunt transmise de la varful acesteia. Desi Seattle Space Needle este mult mai cunoscut decat cest turn, varul acestuia canadian este de trei ori mai inalt.

    • Canalul Panama

    leviatan-design Inca de la colonizarea Americilor de catre spanioli s-a dorit existenta unei rute comerciale pe calea apei mai scurta decat ocolirea intregului continent. Sub comanda colonelului George Washington Goethals apartinand SUA s-a excavat o cantitate enorma de pamant din Colon pana in Balboa, folosind 42000 de muncitori. Aceasta parte s-a realizat la timp si respectand bugetul, insa la finalizarea acestuia s-a pus problema inundatiilor ce in timpul sezonului ploios ridica nivelul Chagres cu peste 7 metri. Jake Arrieta Authentic Jersey Astfel s-a construit si un baraj ce la momentul respectiv forma cel mai mare lac artificial. Cu fiecare tranzit se pierd 197 milioane de litri de apa dulce, dar sunt recuperati rapid datorita ploilor masive din statul Panama. asics buty meskie gel sonoma

    • Podul Golden Gate

    leviatan-design (9) Acest pod ramane cel mai inalt pod suspendat. Turnurile acestuia inalte de aproape 230 metri sustin cu ajutorul unor cabluri de metal, ce acestea la randul lor sunt groase de 1 metru, sunt cele mai mari turnuri de sustinere pentru un pod. nike pas cher De asemenea, cablurile folosite la Golden Gate ar putea sa inconjoare Pamantul de trei ori. Un alt element remarcabil pentru acest pod il reprezinta amplasarea unuia dintre pilonii de sustinere in ocean la 300 metri distanta de tarm pentru a ajuta la sustinerea podului. Acesta a fost terminat in patru ani, in conditii grele de frig, vanturi puternice cu rafale de peste 100 km/h si la inaltime mare. In ziua de azi Golden Gate ramane unul dintre cele mai apreciate si fotografiate poduri din lume. scarpe adidas compra online

    • Empire State Building

    leviatan-design (10) Este cel mai cunoscut zgarie nor din lume, si a fost timp de 40 de ani cea mai inalta cladire din lume. Cea mai importanta caracteristica a fost viteza cu care aceasta cladire a fost ridicata, mai exact intr-un an si 45 de zile. Muncitorii lucrau intr-un ritm alert, dupa fiecare etapa completata se trecea la urmatoarea, primii continuandu-si treaba avansand lucrarile in sus, astfel nederanjandu-se unii pe ceilalti, toate miscarile respectand un plan bine stabilit si coregrafiat anterior. Cladirea a fost atat de bine proiectata incat a rezistat unei coleziuni cu un bombardier in anul 1945 si a fost reparata fara probleme. Nike Air Max 2016 Dames grijs Felul in care s-a realizat constructia a revolutionat industria de constructii si felul in care se faceau cladiri inalte si desi a fost depasita ca inaltime, timp de 65 de ani a constituit un etalon dupa care erau evaluati alti zgarie-nori.

    • North Sea Protection Works

    leviatan-design (11) Reprezinta un sistem foarte complex de baraje, ecluze, bariere si alte constructii ce permit Olandei sa existe. De secole acest popor a incercat sa impinga marea tot mai departe pentru a castiga pamant, insa aceasta revenind si inundandu-i la loc, in special in timpul furtunilor. Mai mult decat atat, masa lor de pamant se scufunda treptat sub nivelul marii. Proiectul North Sea Protection Works este compus din doua mari elemente: unul il reprezinta un baraj lung de peste 3 km si gros de 100 metri construit intre 1927 si 1932 ce inchide estuarul Zuiderzee; al doilea element il reprezinta Proiectul Delta prin care se controleaza gurile de revarsare ale fluviilor Rhin si Meuse sub forma de delta. Iar cel de-al treilea mare element il reprezinta Bariera Schelde. Aceasta din urma este lunga de peste 3,5 km si consta in doua porti ancorate de diguri de beton. Chaussures Nike Pas Cher Acestea se inchid doar in caz de furtuna pentru a proteja oamenii de apele periculoase.

    Descoperirea betonului martian – implicatii semnificative pentru constructii

    Pe parcursul derularii oricari proiect, sunt multe cazuri cand au loc intarzieri de tot felul datorate diverselor probleme. Cum ar fi, de exemplu, livrarea unei componente esentiale construirii unei cladiri. In perspectiva construirii unor ansambluri pe planeta Marte, cei de la NASA s-au gandit ca trebuie sa gasească solutii pentru astfel de situatii – sa transporte materiale aflate pe Pământ, la o distanta de 56 milioane de kilometri (cea mai apropiata distanta care poate exista intre Marte și Terra) e putin cam prea provocator chiar si pentru ei. leviatan-design (2) Desigur, alternativa cea mai buna ar fi folosirea materialelor deja existente pe Marte pentru construcții permanente. Este interesant de stiut ca cei de la Northwestern University au facut cercetari in acest sens si au studiat posibilitatea folosirii sulfului ce se gasește pe Marte ca liant și solul martian pentru crearea betonului. Acest tip de beton nu doar ca este fezabil, dar are avantaje atat pentru construcțiile extraterestre, cat și pentru cele de pe planeta noastra. chaussures air max pas cher Conform profesorului Gianluca Cusatis de la Departamentul de Inginerie Civica și de Mediu din cadrul Northwestern University, betonul de sulf este un concept vechi.

  • ULTRA BOOST Uncaged
  • Sulful este un produs secundar al diferitelor procese industriale. Betonul de sulf este folosit și aici pe Pămant la canalizari, avand avantajul ca este impermeabil la reactii chimice, spune profesorul. De obicei, se foloseste combinatia de 20% sulf 80% agregat. Mai mult sau mai puțin sulf face ca produsul să fie de o calitate mai slaba sau mai mare. Insa, betonul de sulf prezinta o problema veche, și anume, sulful se topeste la aproximativ 130 grade Celsius. Sac À Dos Fjallraven Kanken Insa cercetarea facuta de cei de la Northwestern University a urmarit rezolvarea acestei probleme cu ajutorul chimiei. fjallraven kanken baratas Betonul de sulf facut aici are dimensiunea particulelor agregatului de aproximativ 10 mm, ceea ce afecteaza rezistenta la foc. Cam Newton Auburn Football Jerseys Atunci cercetatorii au luat un produs ce imită caracteristicile solului marțian si se bazeaza pe analizele de sol facute de NASA. nike air max 1 turquoise Intai au folosit procentajul deja cunoscut de 20 – 80, insa produsul rezultat nu era suficient de rezistent. Atunci cercetatorii au început sa testeze diferite variante pentru a descoperi procentul ideal, și au ajuns la concluzia ca o combinatie de 50 – 50 aduce cele mai bune rezultate. Dupa ce au testat produsul folosind metode standard pentru a stabili rezistenta produsului, cercetatorii au avut surprinderea sa descopere ca acesta este mai bun decât betonul conventional. ”De fapt, produsul este mai rezistent decat betonul facut cu ciment” spune profesorul Gianluca Cusatis de la Northwestern University. Air Jordan 6 Particulele din betonul de sulf sunt de 2 – 3 mm comparativ cu cele din agregatul folosit conventional ce are 10 mm. Aceasta se pare ca este diferenta care face betonul de sulf sa fie mai rezistent, dar nu este singurul element ce sporeste rezistenta betonului de sulf. In mod normal, in betonul de sulf obisnuit nisipul este doar o umplutura, nu au loc reacții chimice, sulful actionează ca un lipici și atat. La fel si in cazul betonului normal, cimentul si apa reactionează impreună pentru a forma lipiciul, dar nisipul nu reactioneaza cu pasta formată, insa nu este acelasi lucru valabil si pentru solul de pe Marte, intre acesta și sulf existand o reactie chimica ce intareste produsul. Aceasta descoperire ne poate ajuta si pe noi aici pe Terra deoarece sulful este un produs secundar nedorit în multe procese industriale și astfel se poate folosi, reducand emisiile de carbon pentru orice proces de producție ce implica folosirea acestuia. De asemenea, acest material poate fi folosit la printarea 3-D pe Marte. Singura problema ar fi timpul de intarire.

  • AIR MAX 2017
  • Totuși betonul de sulf folosit de echipa din cadrul Northwestern University are un timp de intărire destul de rapid, sulful trebuind sa ajunga la o temperatura la care devine solid. Astfel, se pot trimite roboți inaintea oamenilor care sa construiasca adaposturi ce ar fi gata atunci cand echipajele ar ajunge pe planeta. Totuși, exista multe probleme de rezolvat pana atunci, de exemplu, se pune intrebarea daca solul de pe Marte este omogen sau nu, pe Terra existand mai multe tipuri de sol care reactioneaza diferit și au proprietăti diferite. Matthew Stafford UGA Jersey Astfel, nu se poate spune cu siguranța ca tehnologia folosita în testele de aici va functiona pe orice tip de sol gasit pe Marte. Insă, aceste experimente au adus noi intrebări și oportunităti ce pot fi explorate prin cercetari. Caci, viitorul e un izvor nesecat de scenarii si posibilitati, fie ca vorbim de Pamant, fie de Marte ori o planeta indepartata si nedescoperita inca.

    O veste imbucuratoare. LEGEA 10/1995 privind calitatea in constructii va fi modificata!

    Cu toate ca legea 10/1995 a fost de curand modificata prin legea 177/2015, se pare ca in sfarsit s-au produs mult asteptatele modificari calitative ale acesteia, mai precis aspectele ce tin cu adevarat de calitatea lucrarilor in constructii, calitate pe care piata a scandat-o vehement in ultimul timp, dar care a fost ignorata ca urmare a lacunelor aparute in formularea legii. Si, daca pana acum modificarile au vizat intarirea calitatii doar pe partea de proiectare si urmarire, acum noile precizari ale legii tintesc in aceeasi masura si beneficiarul si executantul, si ei fiind factori determinanti de care depinde buna calitate a unei lucrari. nike air max 2016 heren Deci, solutia propusa prin noile modificari priveste CERTIFICAREA – atat a firmelor de proiectare, dar si a celor de executie si montaj. Analizand legislatia europeana, demersurile intreprinse in acest sens vin cu o intarziere de mai bine de 10 ani. asics gel kinsei 4 uomo Prin actul legislativ recent adoptat se urmareste certificarea si clasificarea operatorilor din sector in functie de capabilitatile tehnico-economice, instrument folosit cu succes in 14 tari europene. Noile modificari ale legii, adoptate in comun de cele doua Camere ale Parlamentului Romaniei, au fost intens dezbatute in cadrul Asociatiilor patronale si profesionale din domeniul constructiilor, a Coalitiei pentru Dezvoltare Durabila, astfel incat sa poata veni cu imbunatatiri sau corectii ce tin de experienta practica si de realitatile pietei, si au cerut Presedintelui Romaniei sa nu promulge Legea in forma adoptata, astfel incat aceasta sa poata fi adoptata intr-o forma care sa exprime cat mai bine scopul propus. asics gel lyte 3 hombre negras leviatan                 Dintre vocile care au sustinut cu tarie aceste imbunatatiri si si-au exprimat deschis pozitia, ei insisi fiind specialisti in domeniu, putem cita pe domnul Cezar Petre – Presedintele Colegiului Dirigintilor de Santier din Romania, domnul Tiberiu Andrioaiei – Secretarul General al Patronatului Societatilor de Constructii din Romania si, nu in ultimul rand, pe domnul Apostol Zefir – Expert verificator de proiecte. Astfel, domnul Cezar Petre sustine faptul ca a obtinut ca si asociatie decizia de certificare a firmelor de executie si proiectare. ”Nu era admisibil ca fara personal calificat sa se poata executa constructii importante”, a afirmat el. Adidas Scarpe Donna “Beneficiarul este cel care impune un nivel de calitate prin pret, astfel incat se subfinanteaza partea de proiectare si control de calitate, dar mai ales partea de executie. nike italy milano Daca sanctiunile nu sunt aplicate in mod real si beneficiarilor, orice alt demers este pur formal” a tinut sa precizeze acesta. De aceeasi parere este si domnul Tiberiu Andrioaiei. asics damskie leginsy Pana in prezent lucrarile de achizitii publice, inclusiv cele de constructii, aveau la baza OG34/2006, si vizau pretul minim ofertat si acceptat. Avand in vedere toate neajunsurile, precum si slaba calitate a lucrarilor executate, prin noile modificari aduse ordonantei, respectiv un set de 4 Legi ( 98, 99, 100, 101/2016), pretul cel mai scazut nu va mai reprezenta criteriul de atribuire a unei lucrari, ci vor fi luate in calcul un set de criterii care definesc functionalitatea si eficienta unei investitii. “Pretul va reflecta standardul unui proiect, se va viza rezultatul unei investitii” a spus acesta. adidas nmd męskie llll Pana acum dirigintii de santier, proiectantii si reprezentantii beneficiarului (autoritatilor publice), nu aveau obligativitatea prin lege de a urmari permanent executia lucrarilor, ci doar in faze determinante, calitatea finala a lucrarii fiind declinata in acest sens. Prin certificare si acreditare (care vor putea fi pierdute in orice moment) se va incerca evitarea unor astfel de situatii. asics gel kinsei 4 donna Certificarea firmelor nu va reprezenta un proces complex, sa pastrezi certificarea va reprezenta insa telul fiecarei firme ce activeaza in domeniul constructiilor. Prin obligativitatea certificarii, firmele de executie vor trebui sa dispuna de ingineri specialisti in constructii, de tehnicieni si maistri, astfel incat sa nu piarda certificarea. La problema ridicata de slaba pregatire profesionala a fortei de munca in constructii, atat domnul Cezar Petre, cat si domnul Tiberiu Andrioaiei au promis o implicare sustinuta in rezolvarea problemei, atat prin Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier care se va implica in pregatirea profesionala a personalului mediu in vederea acreditarii si certificarii acestora, dar si prin Casa de Meserii a Constructorilor (C.M.C.) Domnul Apostol Zefir a ridicat problema Legii 50/1991 care, prin continutul ei, a transformat proiectantul in diriginte de santier; mai mult, noile prevederi ale Legii 10 care implica responsabilitatea si prezenta proiectantului in faza de executie, pot duce, dupa parerea sa, la scaderea calitatii actului de proiectare, si prezenta pur formala a dirigintelui de santier. De asemenea, acesta a sustinut necesitatea asigurarii de malpraxis a tuturor proiectantilor. new balance 574 damskie kolorowe Efectul certificarii firmelor nu va fi doar asupra calitatii executiei, fiind evident ca firmele vor fi nevoite sa respecte procedurile de calitate din moment ce li se poate retrage certificarea, ci si asupra investitiilor facute in afara legii si care concurau fara drept de apel pe cei care de la luna la luna nu mai faceau fata cu plata taxelor aferente. Air Jordan 1 Certificarea firmelor de constructii va albi sectorul constructiilor, deoarece se vor stabili audituri la perioade regulate de timp, iar daca se constata ca nu s-a respectat nivelul de calitate, se va suspenda sau chiar pierde dreptul de a mai executa alte constructii. In final, putem afirma ca aceste demersuri legislative vor fi binevenite si vor contribui la insanatosirea acestui sector, firmele care pana in prezent au respectat legea cat si principiul lucrului bine facut nu vor avea probleme in ceea ce priveste acreditarea si pastrarea acesteia.

    A fost odata…

    As incepe cu “A fost odata …” A fost odata o firma, Maglie New Orleans Pelicans cu oameni frumosi si pregatiti,

  • air max 90 blu donna
  • cu provocari multe, cu reusite mandre, dar si scapari neintentionate cu tensiune si nervi intinsi la maxim. New Balance 993 hombre Si cum e important sa construiesti mereu, Kam Chancellor Seattle Seahawks Jersey sa cunosti cine e cel de langa tine, cu bune si cu rele, cu skill-uri de invidiat dar si cu preferinta pentru placinta cu mere sau mersul cu bicicleta, ne-am hotarat asa, intr-o zi melancolica de toamna pariziana, sa plecam la munte.

  • Air Max 2017 Donna Bianche
  • Cu totii! leviatan-design Ne-a intampinat o cabana calda, Peyton Manning Tennessee Football Jerseys cu cerdac din lemn si piatra, cu animale multe (chiar si ponei J) si curte imensa ce indemna la cugetare, Maglie Memphis Grizzlies la odihna mentala si … padurea, padurea imensa din spatele ei ce parea sa cuprinda nemarginirea. leviatan-designDimineata ne-a gasit pe toti intr-o stare de relaxare, de nevoie de plimbare si apropiere de natura …. leviatan-designIar dupa-amiaza a venit cu actiune! Un concurs ce a adus multe zambete, implicare si ocazia de a gasi resurse haioase si ingenioase de a rezolva probele. billige Nike sko norge Asa ca am pus umarul la treaba si am construit cu dibacie cladiri faimoase din piese mici si migaloase… leviatan-designPrintre litere imprastiate amenintator pe coala mare, am descoperit cladiri faimoase, ingineri ce au schimbat lumea si proiecte indraznete ce pentru multi au parut vise fara temei … leviatan-design                       Am construit, Fjallraven Kanken Sale Big asemeni inginerilor de la inceputuri, structuri de poveste, din elemente stranii ingineriei… leviatan-design                       Si, in final, am demonstrat ca si inginerii sunt artisti … leviatan-designSi cum niciun concurs nu e concurs daca nu exista diplome, am fost cu totii premiati… leviatan-designIar la lasatul serii,

  • Adidas Ultra Boost Donna
  • am petrecut printre vampiri, vrajitoare si printese, soricei si paianjeni si dovleci luminati misterios, cu mancare buna si muzica pentru momente ce devin amintiri dragi… leviatan-designA fost frumos! Ne-am cunoscut mai bine,

    Echipa de muncitori formata din roboti ce nu au nevoie de sef

    Cercetatorii de la Harvard School of Engineering and Applied Sciences (SEAS) si Wyss Institute for Biologically Inspired Engineering din cadrul Harvard University au creat o echipa de constructie formata din roboti autonomi. Acest sistem incredibil nu necesita nicio forma de supervizare sau comunicatie omeneasca, si consta intr-un numar de roboti, orice numar, ce coopereaza modificand mediul inconjurator. Sistemul, denumit de catre cei de la Harvard TERMES, are ca sursa de inspiratie termitele, care prin determinare si prin inteligenta lor colectiva reusesc sa fie buni constructori. cheap air jordans uk TERMES demonstreaza ca sistemul colectiv de roboti poate construi structuri tridimensionale complexe fara a avea nevoie de o comanda centrala sau roluri prestabilite deja. Astfel, robotii TERMES pot construi turnuri, castele si piramide facute din caramizi de spuma, construindu-si singuri si autonomi scari pentru a ajunge la un nivel superior. In viitor acest tip de roboti vor putea sa construiasca diverse lucruri simple pe Marte, de exemplu, inaintea trimiterii unei echipe omenesti, ori aici pe Pamant. leviatan design „Principala sursa de inspiratie luata de la termite o reprezinta ideea ca poti duce la bun sfarsit ceva foarte complicat daca se lucreaza in echipa, fara o forma de conducere, si in al doilea rand se poate face fara a se discuta explicit ce se intampla, dar doar modificandu-se mediul”, ne explica Radihka Nagpal, Fred Kavli, profesor de Stiinte Computerizate la SEAS din cadrul Harvard.

  • Air Jordan 7 Homme
  • Este un lucru cunoscut ca majoritatea constructiilor din ziua de astazi sunt facute de catre muncitori aflati intr-o organizatie ierarhica. In mod normal exista un plan detaliat al executiei iar un sef directioneaza echipa sa, supervizandu-i pe timpul lucrarilor. In cazul coloniilor de insecte regina nu ofera directive individuale. Este fascinant deoarecee fiecare termita nu stie ce fac celelalte sau care este stadiul in care se afla musuroiul in acel moment. In schimb, termitele se bazeaza pe un concept numit stigmergie, un fel de comunicare implicita prin care acestea observa schimbarile pe care le fac in mediul inconjurator si actioneaza in consecinta. Asa au fost proiectati sa procedeze si robotii echipei de cercetatori, rezultatele fiind impresionante. Fiecare robot executa procesul sau de constructie in paralel cu ceilalti, dar fara a sti care mai lucreaza in acelasi timp cu el. Daca un robot se strica sau trebuie sa plece nu ii afecteaza pe ceilalti. Aceasta caracteristica face ca aceleasi instructiuni pot fi executate de catre cinci roboti sau de catre cinci sute. Sistemul TERMES este o dovada importanta a inteligentei artificiale scalabile si distributive. new balance roma rome italy leviatan design (2) In alta parte a lumii, in Europa, la Swiss National Center of Competence in Research (NCCR) in cadrul laboratorului Digital Fabrication se studiaza viitorul in constructii. Profesorul Jonas Buchli supervizeaza cercetarile. Cercetatorii de aici au construit un brat industrial aflat pe o baza mobila ce nu are nevoie de un sistem de localizare extern, denumit In-situ Fabricator. Laserul sau 2D este combinat cu un algoritm special ce creaza o harta 3D a santierului, permitandu-i robotului sa umble fara ajutor. De asemenea, acesta se adapteaza autonom la schimbari minore ale mediului inconjurator. Pe robot sunt montati o serie de senzori ce pot masura distanta si alti parametri, se mai pot monta camere si altele. Doua computere sunt atasate la acesta, unul responsabil doar pentru brat, altul pentru entitatea sa ca un intreg, iar impreuna acestea ofera robotului informatiile necesare pentru a indeplini sarcinile necesare.

  • NIKE LUNAREPIC FLYKNIT
  • Revenind in SUA, echipa de cercetatori a profesorului Nagpal este specializata in distrubutia algoritmilor ce permit unor grupuri foarte mari de roboti sa actioneze ca o colonie. asics gel nimbus 14 hombre Cheia succesului in cazul echipei acesteia consta in diversitatea domeniilor, stiinte computerizate, ingineri electricieni, biologi, toti lucrand impreuna. Atunci cand mai multe exemplare se aduna la un loc, fie ca sunt termite, albine sau roboti, se intampla un lucru interesent ce nu ar reiesi direct din analiza componentelor, spun cercetatorii. Cercetatoarea Kirstin Petersen, absolventa a SEAS din cadrul Harvard si cu legaturi stranse la Institutul Wyss, a fost varful de lance in designul si constructia robotilor TERMES. Acestia pot sa duca la capat toate sarcinile necesare, caratul caramizilor, catararea pe structura, punerea caramizilor, si asa mai departe, cu ajutorul a patru senzori simpli si a trei dispozitive de actionare. leviatan design (4) „Am creat in paralel robotii si caramizile pentru a face un sistem cat mai minimalist si mai sigur posibil” a spus Peterson. Scarpe Adidas Italia „ Acest lucru ajuta sa faca sistemul mai robust si simplifica mult nivelul de computare necesara pentru procesorul robotilor. Nike Air Max Flyknit Heren Idea este sa reducem numarul de erori minore, dar si sa le detectam si sa le corectam inainte ca acestea sa se propage si sa devina fatale unui sistem intreg” mai completeaza cercetatoarea. In contrast cu sistemul TERMES, este foarte comun ca sistemele de roboti sa depinda de un control central. Aceste sisteme se bazeaza de obicei pe un supervizor care vede procesul per ansamplu sau pe o comunicare frecventa intre roboti. Aceste abordari pot imbunatati eficienta de grup si pot ajuta ca un sistem sa se recupereze rapid din diverse probleme, dar pe masura ce numarul robotilor creste si responsabilitatile acestora de asemenea, aceste tipuri de sisteme devin tot mai greu de operat. In zone periculoase sau foarte izolate o comanda centrala reprezinta o singura veriga ce, in cazul unei defectiuni poate darama tot sistemul. „Este posibil ca intr-un final sa se prefere ceva aflat intre sistemul centralizat si cel descentralizat, insa noi am dovedit ca este posibil sa folosim ceva aflat in extrema cealalta, si anume ca poate fi ca in cazul termitelor. Si, din punctul de vedere al termitelor, functioneaza perfect” mai adauga Nagpal. Adidas buty męskie Aceasta cercetare a fost sustinuta de catre Institutul Wyss pentru Inginerie Inspirata din Biologie din cadrul Universitatii Harvard. Muncitorii se tem ca aceste dezvoltari ale tehnologiei vor face ca in scurt timp sa fie inlocuiti partial, apoi total de catre aceste masinarii. Si pe buna dreptate se tem, avantajul pe care il reprezinta robotii in fata oamenilor consta in faptul ca nu au nevoie de pauze, de vacante sau concedii medicale, deci pot munci fara oprire pana la terminarea lucrarilor, astfel reducand timpul necesar unei constructii. Chicago Bulls Cu alte cuvinte, robotii vor depasi muncitorii la acest capitol, deci este putin probabil, avand in vedere avantajele folosirii acestora, sa nu inlocuiasca totusi oamenii.