Fiecare an aduce noi provocari pentru arhitectii si inginerii constructori din intreaga lume.

Pe parcursul anului 2019, lumea va putea admira inaugurarea catorva cladiri exceptionale din punct de vedere arhitectural si structural ingineresc, realizate de cele mai renumite birouri de arhitectura.

Putem afirma ca 2019 este un an „dedicat” in principal cladirilor de interes public, din sfera cultural-artistic.

Cum majoritatea proiectelor noastre sunt indreptate spre cladiri de interes national si public, Levitan Design este preocupat in permanenta in cercetarea si identificarea tehnologiilor si tendintelor din aceasta arie de interes.

Articolul prezent isi propune sa faca o incursiune asupra constructiilor de referinta ce vor modela orasele viitorului incepand din 2019.

OMA’s Taipei Performing Arts Center

Centrul de Arte din Taipei este un proiect deosebit de interesant, din punct de vedere vizual datorat imbinarii unor forme geometrice simple intr-o structura complexa, in vederea realizarii unei structuri evident futuristice.

In momentul in care scriem articolul de fata, cladirea inca se afla la stadiul de finalizare structura metalica. Se poate distinge insa foarte clar viitoarea forma, aceea a unui cub central de proportie ce sprijina suspendat, alte doua cuiburi mai mici si o sfera. Aceste forme din urma, reprezentand practic saliile de spectacol ale viitorului centru artistic. Design-ul Centrului este in mare parte unul experimental, incorporand o cale publica in forma de bucla, care reliefeaza zonele de culise ale cladirii si auditorii flexibile care pot fi chiar combinate, oferind spatii de scena extraordinare ce permit performante imposibile in orice alt teatru.

 

Muzeul National al Qatarului

Muzeul Qatarului

O cladire cu o arhitectura unica-organiza , a fost anuntata inca din anul 2010 Arhitectura si structura muzeului simbolizeaza misterele formarii concretiunilor si cristalizarilor desertului, sugerand un tipar de interconectare al lamelor exterioare asemanator petalelor unui „trandafir de desert” – o formatiune stancoasa de ce se naste numai in desert. Formatiunea „trandafirului de desert” evoca de fapt cultura si climatul Qatarului. Ea se naste din Pamant si se imbina cu acesta la suprafata. Umbrele create de elementele înclinate permit vizitatorilor să se plimbe în exterior în același timp cu protejarea interiorului de lumină și căldură. Amplasarea în beton cu nisip este în armonie cu mediul local.

Vizita muzeului urmează un circuit eliptic care se ridică ușor și cade, evocând derapajele naturale ale peisajului. Deschideri mari oferă perspective asupra grădinilor muzeului și Golful Doha. Expozițiile permanente, concentrându-se asupra istoriei ecologice, culturale și politice a Qatarului – de-a lungul timpului până în prezent – sunt expuse în unsprezece galerii. Călătoria vizitatorilor culminează în vechiul palat istoric, una dintre bijuteriile colecțiilor NMoQ, care a fost restaurat în starea inițială.

Clădirea este compusă din discuri mari de interconectate, secțiuni sferică, de diferite diametre și curbări variate. Unele discuri sunt „orizontale” și se odihnesc pe alte discuri. Discurile „verticale” constituie suportul clădirii și transferă încărcăturile planelor orizontale către bază. Ca si exteriorul, interiorul este un peisaj de discuri interconectate. Finisajele sunt neutre și monocromatice. Podelele sunt din beton polizat din nisip, cu agregate minerale mici. Zidurile verticale sunt acoperite cu stuc-pierre sau stuc de piatră, gips tradițional și tencuială amestecată cu var, care oferă un aspect de piatră. Plafoanele sunt acoperite cu un tencuială acustică microporoasă pulverizată pe vată minerală.

Muzeul este înconjurat de un parc amenajat, care reinterpretează peisajele Qatari, cu alternante dune mici, culturi inundate și grădini inspirate de sabkhas și oaze. Conținând numai plante și copaci locali, parcul ne spune povestea Qatarului și al modului in care s-a locuit și s-au cultivat plante intr-un mediu ostil.  Acesta include o grădină de patrimoniu cu plante tradiționale și zone mari de ierburi, perfecte pentru a vă întinde în seara. Un parc de 430 de mașini este integrat perfect în parc.

 

 

 

 

 

 

 

Aeroportul Beijing Daxing

La mijlocul lunii mai au avut loc primele teste de zboruri pe unul dintre aeroporturile care va deveni de referinta incepand cu anul 2019 si care isi va avea locatia in Beijing. Supranumit si „Steaua de Mare” datorita formei sale, aeroportul Beijing Daxing este un proiect impresionant sub semnatura celebrei Zaha Hadid,  avand o suprafata de 700.000m2. Un element important de mentionat  cladirea terminalului de forma hexagonala al aeroportului Daxing va fi cea mai mare cladire al unui aeroport construita pana acum. Suprafata totala a aeroportului va insuma 17.000 de m2, iar la final va numara 7 piste care vor putea gazdui circa 620.0000 de zboruri si 100 milioane de pasageri per an, facandul unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi ale lumii.

Nu doar  valoare totala de 12 miliarde de dolari a impresionat, ci si ritmul in care au lucrat cei 8000 de muncitori angrenati. Fazele initiale ale proiectului au demarat in 2014, iar in Septembrie anul acesta, aeroportul este programat sa se deschida.

Un aspect cu totul inedit va fi si privelistea care i se va infatisa calatorului care va urca pana la etajul 5. Spre deosebire de cele mai multe aeroporturi, punctul de control al securității nu trebuie să fie sfârșitul văzului prietenilor și familiei la Daxing. La nivelul 5 – oamenii isi pot să privi apropiatii in timp ce strabat filtrele de securitate și apoi se îndreaptă spre porțile de imbarcare  de acolo. Si nu este doar atat, spatiul interior ce aduce cu o nava extraterestra, a fost gandit pentru a gazdui mai multe aeronave si pentru a reduce numarul de pasi pe care pasagerii sunt nevoiti sa il faca pana la porti. Astfel, distanta dintre punctele de securitate si pana la cele mai indepartate porti sunt de maxim 600m, putand fi strabatute in mai putin de 8 minute de mers.

Cu toate ca vorbim despre o constructie moderna „clasica” care incorporeaza structuri de armaturi metalice complexe, ciment si sticla, ea va beneficia inclusiv de o gradina-parc. Un loc in care pasagerii se pot relaxana intre zboruri. Ramane sa vedem daca acest aeroport il va depasi ca dimensiune pe cel din Istambul, care este in acest moment in frunte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.architecturaldigest.com/gallery/most-anticipated-buildings-2019

www.Deezen.com